Majlis Perkahwinan Di Rumah Mempelai

Kali ini jemputan kahwin yang diterima adalah istimewa sekali “dijemput hadir kemajlis kesyukuran dan menerima menantu di rumah kedua pengantin….”

Ia istimewa kerana majlis dibuat dirumah pasangan muda yang baru diijabkabulkan. Dikebiasaan dimana pengantin menanggung beban hutang belanja hangus dan tersiksa merempat dirumah sewa hingga entah bila, pasangan muda ini telah punya kediaman sendiri.

Sahabat saya ini memang mampu untuk mengadakan majlis dihotel enam bintang tetapi beliau telah memilih mengadakannya di perkarangan halaman rumah teres dibawah khemah di Subang Jaya. Kemeriahan terserlah namun dibuatnya berpadapada dan mengutamakan keperluan asas manusia iaitu bumbung dikepala.

Wahai,bakal-bakal pengantin dapatkanlah kekuataan untuk memmbuat perubahan, supaya tidak membazir dan tahu bahwa yang penting adalah bebas dari hutang, yang penting adalah tempat tinggal untuk membina keluarga baru, yang penting adalah bumbung dan sarang tetap, tempat bermadu asmara sebagai pasangan suami isteri.

One Response to Majlis Perkahwinan Di Rumah Mempelai

  1. arifin says:

    memang pernikahan adalah suatu hal yang sakral , terlebih ketika ijab qobul diucapkan, singgasana ARSY ikut bergetar yang menandakan bahwa telah terjadi ikatan suci yang disaksikan oleh ALLOH, maka dari itu berniatlah dengan maksud yang baik , tulus , ihklas di dalam pernikahan.

    sekalian tukeran link / blogroll ya mas esham’s

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: