kancil o kancil

kancil o kancil
gah nya dulu aku

sebelum ini aku berkapcai
mama risau kepala berkecai
asalkan kereta walau tak ikut piawai

hanya kancil yang aku mampu
no down payment, no isu
sebulan setengah ribu

berlagaklah aku kereta baru
o mama
o papa
naik kereta ku

ku buang sikapcai singkek
nasib baik dapat awek
bayar bulan aduui merengkek
kurangkan rokok bila minyak naik

tiga tahun telah berlalu
kancil makin lesu
kemek bonet kemek pintu
awek pandang dah tak lalu
tengok kereta lain melelir air liurku

hutang ada 15 ribu
walau tiga tahun berlalu
berapa agaknya ditrade in kalu
gugur jantung bila diberitau
kancilku kurang lima ribu

4 tahun lagi berhutang
macam mana nak bertunang
orang kampung dah pukul canang
melepas aku bujang trang tang tang

aku telah jadi mangsa
tapi kepada siapa
sikancil bijaksana
aku bodoh merana

benar tak bertanggung jawab
buat kereta ikut sedap
pembeli yang ranap
saham kompeni makin mantap

apa jadi pada negara
kepentengingan rakyat tak dijaga
jerman pun buat kereta
tapi volkwegen masih berharga

Leave a Reply

