Elizabeth Wong – dianyiaya pengkhianat paling bobrok

Kali ini saya sengaja menulis didalam Bahasa Melayu. Episod Elizabeth ADUN BUKIT Lanjan, mungkin tidak diikuti dengan teperinci olih masyarakat Melayu, seperti juga kes Chua Soi Lek. Sindrom ‘aiman tak kisah’, kerana ramai  Melayu yang mungkin mengatakan pengkhianatan dihalalkan olih  dosa bersekedudukan.

Saya tidak mahu mengadili dan jadi tuhan memberi dosa dan pahala. Perkara yang ingin saya sentuh ialah pandangan terhadap penkhianatan.

Didalam hidup kita telah dan  akan mengalami pelbagai pengkhianatan. Saya dikhianati pekerja, saya dikhianati rakan karib, saudara dikhianati adikberadik,  namun ia tidak setanding dengan pengkhianatan kekasih sebantal. Itu induk segala pengkhianatan.

Kekasih yang berbuat sedemekian hanyalah matahari, super spy, yang menguna bodi untuk mencari maklumat dan bermatlamat meruntuhkan.

Jika ia bukan spy, dia adalah sekutuk kutuk manusia, atau lebih sesuai lagi sebusuk-busuk biawak. Gelaran buaya daratan terlalu mulia untuk nya. Buaya darat pandai menyimpan rahsia dan menghormati semua bekas kekasihnya.

Kau? tidak punya harga diri. biawak makan bangkai.

Leave a Reply

